Pattanások kezelése

by - július 02, 2018

Alapjáraton nem vagyok pattanásos típus. Ritkán jönnek ki gyulladt pattanások, viszont ha kijön egy, azzal nagyon meg szoktam szenvedni. Ahogy észrevettem, régebben leginkább amiatt jöttek elő, mert nem voltam tisztában azzal, hogy milyen bőrtípusom van és száraz bőrre való termékek helyett kombinált, vagy ami még rosszabb, zsíros, pattanásos bőrre való termékeket használtam. Ezek eredménye az lett, hogy a száraz bőröm kiszárították a zsíros bőrre való kencék, ezért az arcom olajat kezdett el termelni, így a T-zónában extrán zsíros, az arcom többi részén pedig száraz foltos lett a bőröm, emellett pedig gyulladt pattanásaim lettek. Szerencsére mióta a bőrtípusomnak megfelelő dolgokat használok, azóta nem ennyire durva a helyzet, viszont a mai napig néha kijön egy-egy gyulladt, fájdalmas pattanás, amikre a következő termékeket használtam, használom:

1. Essence Pure Skin SOS Spot Killer 

Ez egy ecsetelő pattanásokra. Az én bőrtípusomhoz mindenképp olyan terméket kell használnom, amit kimondottan a pattanásra kell tenni, különben kiszárítja a bőröm. Ezt az ecsetelőt régebben használtam, de nagyon jól működött. Semmiképp nem ajánlanám, ha már elkapartad vagy nyomkodtad a pattanásod, mert akkor nagyon tud csípni, viszont ha még nem nyúltál hozzá, nagyon szépen leszárítja egy-két nap alatt.

2. Akneroxid

Ezt a krémet a tesómnak írta fel a bőrgyógyász, aki erősen pattanásos típus. Csak egy nagyon kicsit teszek a pattanásra, miután kinyomtam(kövezzetek meg, de én úgy vettem észre, így gyorsabban múlik el). Nagyon jól bevált, éjszakára szoktam bekenni egy nagyon kis mennyiséggel a pattanást és reggelre le is szárad.

Számomra eddig csak ez a két krém vált be. A pattanások után néha, ha kinyomtam, seb szokott maradni, miután az magától(!) leesik, a nyomát általában bőrradírozással, extra hidratálással és arcolajjal próbálom halványítani.

You May Also Like

0 megjegyzés